
Inventarisatie Level 1
Zicht op applicaties en hoe die worden gebruikt. Dit maakt het mogelijk om medewerkers goed te on-boarden, support te leveren, de kwaliteit van de middelen op peil te houden en kosten in de hand te houden.
Dat levert dit op
Overzicht van applicaties en relevante informatie als:
- gebruikers
- leverancier
- lnterne eigenaar
Deze inventarisatie geeft grip op applicaties door het gebruik ervan in kwantitatief opzicht in kaart te brengen. Je ziet welke applicaties er zijn, welk niet worden gebruikt, kosten en besparingsmogelijkheden.

Inventarisatie Level 2
Inzicht in welke applicaties prima werken en effectief zijn. Applicaties die deugen, geven voldoening en werkplezier, zijn hun investering dubbel en dwars waard en laten processen lekker lopen.
Dat levert dit op
Kwaliteitsscan die per applicatie vastlegt:
- beschikbaarheid
- betrouwbaarheid
- effectiviteit
Deze inventarisatie geeft structureel grip op en inzicht in de kwaliteit van applicaties. Je ziet welke applicaties doen wat je ervan verwacht en voor welke je beter een alternatief kunt zoeken.

Inventarisatie Level 3
Inzicht in contracten, prijzen en supportafspraken met leveranciers is de basis voor het doorvoeren van kostenefficiëntie, beëindigen van onnodige licenties en het verkrijgen van optimale support.
Dat levert dit op
Een overzicht met per applicatie en/of leverancier:
- contractuele afspraken
- afspraken ten aanzien van support
- betrouwbaarheid van de leverancier
Deze inventarisatie geeft structureel grip op en inzicht in de support op applicaties. Je ziet welke leveranciers hun claims waarmaken en door support toegevoegde waarde bieden.